NEUROPÆDAGOGISK SUPERVISION

Til bosteder, dagtilbud, STU, hjemmepleje, hjemmevejledning mv.
Under neuropædagogisk supervision kan der tages udgangspunkt i:
At forstå sammenhænge mellem borgers adfærd, krav i situationen og borgerens indefra-perspektiv
Afstemt pædagogik – At finde fælles faglige tilgange, der kan tilpasses borgers behov og ressourcer
At fremme trivsel, samt forebygge mistrivsel og udadreagerende adfærd
Sansestimulering, energiforvaltning og kompensation for samt tilgang tilpasset kognitiv funktionsevne

Neuropædagogisk supervision tager udgangspunkt i konkret 

BORGER-CASE

og er

HANDLINGS-ORIENTERET 

Der rundes af med en konkret plan,

som kan hypotese-testes og justeres i praksis.

UNDERVISNING

Til bosteder, dagtilbud, STU, hjemmepleje, hjemmevejledning mv.

Undervisningen kan foregå som

TEMADAGE

og

WORKSHOPS
Jeg underviser tværfaglige personalegrupper, som ønsker viden om:

Kognition – Der tages udgangspunkt i den kognitive pyramide, og hvordan kognitive vanskeligheder kan komme til udtryk i praksis

Neuropædagogik – Forudsætninger for at arbejde neuropædagogisk , herunder faglig refleksion forud for valg af tilgang, samt fælles faglige tilgange ifm positive hverdagsrutiner, fejlfri læring, forebyggelse af frustration og konflikt, low arousel og afstemt pædagogik

Neurorehabilitering – Særligt fokus på hvordan man kan inddrage kompenserende strategier for kognitive vanskeligheder samt inddragelse af borger i refleksionsprocessor

Energiforvaltning – Håndtering af mental træthed som følge af hjerneskade og hjernerystelse. Herunder at spare energi op, fordele energiforbrug og reduktion af energiforbrug

Guiding – Guiding til aktiv deltagelse og forflytninger. Håndtering i seng og lejring.

Sansestimulering i hverdagen – Dagsrytmer med indbygget fokus på sansestimulering  kan fremme trivslen

 

Kontakt

 

60 92 19 05

christina@neuropeut.dk