NEUROPÆDAGOGISK SUPERVISION
Til bosteder, dagtilbud, STU, hjemmepleje, hjemmevejledning mv.
Under neuropædagogisk supervision kan der tages udgangspunkt i:
At forstå sammenhænge mellem borgers adfærd, krav i situationen og borgerens indefra-perspektiv
Afstemt pædagogik – At finde fælles faglige tilgange, der kan tilpasses borgers behov og ressourcer
At fremme trivsel, samt forebygge mistrivsel og udadreagerende adfærd
Sansestimulering, energiforvaltning og kompensation for samt tilgang tilpasset kognitiv funktionsevne
Neuropædagogisk supervision tager udgangspunkt i konkret
BORGER-CASE
og er
HANDLINGS-ORIENTERET
Der rundes af med en konkret plan,
som kan hypotese-testes og justeres i praksis.
UNDERVISNING
Til bosteder, dagtilbud, STU, hjemmepleje, hjemmevejledning mv.
Jeg underviser tværfaglige personalegrupper, som ønsker viden om:
Kognition – Der tages udgangspunkt i den kognitive pyramide, og hvordan kognitive vanskeligheder kan komme til udtryk i praksis
Neuropædagogik – Forudsætninger for at arbejde neuropædagogisk , herunder faglig refleksion forud for valg af tilgang, samt fælles faglige tilgange ifm positive hverdagsrutiner, fejlfri læring, forebyggelse af frustration og konflikt, low arousel og afstemt pædagogik
Neurorehabilitering – Særligt fokus på hvordan man kan inddrage kompenserende strategier for kognitive vanskeligheder samt inddragelse af borger i refleksionsprocessor
Energiforvaltning – Håndtering af mental træthed som følge af hjerneskade og hjernerystelse. Herunder at spare energi op, fordele energiforbrug og reduktion af energiforbrug
Guiding – Guiding til aktiv deltagelse og forflytninger. Håndtering i seng og lejring.
Sansestimulering i hverdagen – Dagsrytmer med indbygget fokus på sansestimulering kan fremme trivslen
Kontakt
60 92 19 05
christina@neuropeut.dk